Rešpektujeme vaše súkromie

Používame súbory cookies, aby sme umožnili našej internetovej stránke správne fungovať a neustále zlepšovali naše služby. Ak si želáte neumožniť používanie súborov cookies, niektoré časti tejto webovej stránky sa môžu stat nedostupnými. Viac informácií nájdete v Podmienkach používania.

Typy cookies: Technické, Marketingové

Nastavenia

Ryba pečená vo fólii

  • 05.12.2003.
  • Jednoduché
  • 4
  • 50 min

Toto jednoduché a veľmi chutné jedlo sme si vybrali pre tých, ktorí majú radi ryby a chcú sa stravovať zdravo a diétne.

Ingrediencie

  • 800 g čerstvej bielej ryby (treska, morský ďas)
  • 1 zväzok petržlenovej vňate
  • 1 zväzok kôpru
  • olej
  • soľ
  • čierne korenie
  • citrón
  • 2 malé lyžičky Podravka ochucovadla

Príprava

  1. 1.
    Ryby očistíme, umyjeme a nakrájame na plátky s hmotnosťou okolo 200 g.
  2. 2.
    Osolíme, okoreníme, pokvapkáme citrónovou šťavou a posypeme Podravka ochucovadlom. Položíme na fóliu, ktorú sme predtým potreli olivovým olejom.
  3. 3.
    Vrchnú stranu hojne posypeme posekanou petržlenovou vňaťou a kôprom a na každý rezeň položíme plátok citrónu.
  4. 4.
    Potom zabalíme do fólie, položíme na plech a pečieme približne pol hodiny v rúre zohriatej na 200°C.

Podávanie

Rybu vyberieme na teplé taniere, podávame s varenými zemiakmi, alebo nejakou inou zeleninovou prílohou.

Rada

Ak nemáme čerstvú rybu, môžeme použiť aj zmrazenú a okrem rezňov môžeme použiť aj celú rybu, ktorá by ale nemala byť ťažšia ako 300 g na osobu.

Malé tajomstvo

Pri takejto príprave sa rybacie rezne v skutočnosti varia vo vlastnej šťave, zostávajú šťavnaté, mäkké a výživovo hodnotnejšie.

Energetické a výživové hodnoty

Energetické a výživové hodnoty sú vypočítané na jednu porciu (t.j. na 1 osobu). V prípade dezertu sú energetické a výživové hodnoty vypočítané na 100 g.

Živiny Jednotka miery Množstvo Ž RDA (%) M RDA (%)
Energetická hodnota kcal / kJ 353 / 1.476 - -
Tuky g 217,00 - -
Sacharidy g 1,00 - -
Vláknina g 0,00 - -
Bielkoviny g 45,00 - -
Soľ g 0,44 0 0
Vitamín A μg 270,00 7 5
Vitamín D μg 80,00 40 40
Vitamín C mg 7,00 9 8
Niacín mg 13,00 93 65
Draslík (K) mg 680,00 18 18
Fosfor (P) mg 509,00 64 64
Magnézium mg 103,00 34 26

* RDA vychádza z dennej dávky pre ženy (2000 kcal) a pre mužov (2900 kcal) vo veku od 25 do 50 rokov. (Zdroj: RDA správy - Makroživiny, Zložky, Vitamíny, www.nap.edu; Genesis R&D a Podravka d.d.)